torsdag 24 november 2011

Hemsida i WordPress

Var igår på kurs i hur man bygger hemsidor i WordPress. Så idag har man suttit och gått igenom alla anteckningar samt påbörjat överföringen av mitt domännamn. Det kommer ta ett par dagar innan allt är klart och jag kan börja bygga min hemsida.
Men skam den som ger sig.

Har bestämt mig för att göra det själv och lära mig hur man gör. Då blir det roligare och lättare när man sedan ska uppdatera.

Något som vi gick igenom igår som jag länge har funderat på är det här med filmer. Hur man gör samt vad som är bäst. Så nu ska jag även skaffa mig ett konto på YouTube. När man sedan har lagt upp dom där så bäddar man in dom på sin hemsida. Väldigt enkelt var det. Ser betydligt svårare ut.

Så för min del så vet jag vad jag ska syssla med nu fram till Jul.
Bygga Hemsida till företaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar